Translate

29 Ocak 2017 Pazar

Karamelli Frappé (Caramel Frappé)

Frappé
Frappé

Merhabalar, siz ne düşünüyorsunuz bilmiyorum ama ben dondurmayı kışın da yiyenlerdenim, dolayısıyla soğuk içecekleri de kışın içebiliyorum.. tabii yazın içmesi çok daha keyifli oluyor frappe, milkshake gibi içecekleri.
Sizler muhtemelen yazın yapacaksınız bu tarifimi ama ben seriye bağlamışken bu tarifi de aradan çıkarmak istedim;) 
Sıcak içecek tarifleri de vereceğim hemen akabinde.
 
Malzemeler:
  • 1 paket nescafe 3'ü 1 arada (ya da  1,5 tatlı kaşığı çözülebilir kahve ve arzu edildiği kadar şeker- 1 tatlı kaşığı gibi.)
  • 2 su bardağı süt (bardağın büyüklüğüne ve diğer malzemelere göre arttırılabilir.)
  • 3-4 adet buz küpü
  • 4-5 tatlı kaşığı soğuk su
  • Çözülebilir kahve yerine filtre kahve de kullanabilirsiniz.
Üzeri İçin;
  • Vanilyalı dondurma
  • Karamel sos
Hazırlanışı:
 
Bir karıştırıcıya nescafe  ve suyu koyup  yaklaşık 1 dakika kadar çırpın, krema kıvamına gelince durun.(granül kahve ya da filtre kahve kullanacaksanız bu esnada şekeri de ekleyip güzelce karıştırın.)
 
Servis edeceğiniz bardağın dibine 2 adet buz küpü koyun, üzerine iyice çalkaladığınız kahveli karışımı dökün.Daha sonra bardak dolana kadar soğuk süt ilave edin.
Son olarak 1 top vanilyalı dondurma koyun ve üzerine karamel sosu gezdirerek servis edin.
Bu tarifin müptelası olacağınızdan hiç şüphem yok.
 
Afiyet olsun.❤
 
 
Bon Appetit!
 
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder