Translate

15 Ocak 2017 Pazar

Maden Sulu Bitter Çikolatalı Türk Kahvesi

Sodalı Türk Kahvesi
Maden Sulu Bitter Çikolatalı Türk Kahvesi

Oysa sadece kütüphanemi düzeltiyordum;) bu arada en çok sevdiğim kitaplar ve bitenler serisini sizinle de paylaşmak istedim bir kahve eşliğinde... Türk kahvesine hayır demezsiniz sanırım ?

-Bende öyle düşünmüştüm ;)

Türk kahvemiz bir başkadır bizim..kafelerde orda burda latteler, frappeler içersiniz ama en büyük derdinizi Türk kahvesi çeker ;) yalan mı? En büyük sıkıntılarınızı hep Türk kahvesi eşliğinde anlatmadınız mı yakın dostlarınıza? Ya löb löb götürdüğünüz kebaplardan, dürümlerden sonra  oluşan şişkinliğiniz için Türk kahvesine sarılmanıza ne demeli 👀  eeee o kadar şeyi hazmetmek zor tabi;)  (Burda biraz kardeşime saldırıyorum aslında neymiş efendim benim yüzümden kilo alıyomuş herşeyi nefis yaptığım için falan filan;) tamam da dün dışarıda yediğin kebaplar, dürümler ne olacak ? onu da benden bilme ;) benim yaptıklarımı yiyosun sonra paşa paşa spor salonunun yolunu tutuyosun , başka yerden aldığın kalorilere   ben karışmam canımmmm❤)

İşin şakası bir tarafa tabii ki hepsinin yeri ayrı ben Türk kahvesinden sonra en çok sert filtre kahve seviyorum  mesela..ayrıca latteler, frappeler de yapıyorum evde.  Hepsinin tarifini yeri geldiğinde bir bir paylaşıcam sizlerle, hem çok pratik hem de çok lezzetli.
Bu tarifimde ise  kırk yıl hatrı olan Türk kahvesini maden suyu ile birleştirip şeker yerine de bitter çikolata kullandım böylece  hem çok daha sağlıklı hale getirdim hem de köpük olayını 2 katına çıkardım;)

Lezzet mi?
Efsane👌


Not: Telefondan (mobil) girenler görsellere tıklayarak resmi daha net görebilirler.



Önerdiğim kitaplar; Dolce Vita, Carpe Diem,Küçük Mutluluklar Kitabı, Kalbin Anahtarı, Aşkımın Beden Dili (Aşkım Kapışmak)- Kürk Mantolu Madonna (Sabahattin Ali)- Pariste Balayı (Jojo Moyes)


Türk kahvesi denilince hemen tabii  meşhur Mehmet Efendi'miz gelir aklımıza, bazen Abdullah Efendi'yi almak zorunda kalırız da Mehmet Efendi olaydı iyiydi deriz içimizden ;)  öyle de takıntılıyız yani;) Neyse efendim  ben bu Mehmet Efendi olayını biraz aştım gibi.. geçenlerde Neomarin'de dolaşırken  "Tchibo"nun önünden geçiyordum o da ne! buram buram  kokan taze  kahve çekirdekleri ;)  beni benden alan kokusunun 👃 cazibesine kapılaraktan kendimi içeride buldum, durur muyum? hemen ben de önce mis gibi kokan  Türk kahvesinden çektirdim,
sıcak sıcak elimi yakan kahvemi alıp  bir de müptelası olduğum "Cafissimo Black and White" filtre kahvemi alıp olay mahallinden uzaklaştım ;) gerçekten çok memnun kaldım herkese tavsiye ederim.

Neyse şimdi nefis Türk kahvesinin yapılışına geçelim.

Malzemeler

  • Türk kahvesi (taze çekilmiş tercihimdir)
  • 1 şişe soğuk  maden suyu (Kızılay  markası alırsanız aynı zamanda Kızılay'a bağış yapmış olursunuz bilginiz olsun.)
  • 3 adet bitter çikolata ( Küçük kare şeklinde) (2 fincan için kullandım ben az şekerli sevdiğim için, sizler artırabilirsiniz)

Hazırlanışı ( 2 kişi için)

2 kahve fincanı maden suyu koyuyoruz cezveye (kişi başı 1 kahve fincanı) daha sonra  2 dolu tatlı kaşığı Türk kahvesi ekliyoruz .(kişi başı  1 tatlı kaşığı iyi geliyor isteyen artırabilir) ve içerisine bitter çikolataları ekliyoruz. Ben 2 kişi için 3 adet madlen kullandım, sizler de damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz. Hepsini bir iki kez karıştırıp ocağa koyuyoruz ya da elektrikli kahve makinelerinde ise altını açıyoruz, maden suyu olduğu için çok daha çabuk taşıyor bunun için başından ayrılmayın,  kabarıp köpükleşince  köpükleri fincanlara dağıtıp kahveyi bir taşım daha pişirip paylaştırın.. yoğun kahve de koysanız içimi çok yumuşak ve lezzetli bir kahve oluyor, umarım beğenirsiniz.


Herkese afiyet olsun, dertlerinizi değil mutluluklarınızı paylaşacağınız kahve muhabbetlerinizin olması temennim ile mutlu, umutlu yarınlar diliyorum canlarım💜
                        
                        Bon Appetit!




1 yorum: