Translate

30 Mayıs 2017 Salı

Limonlu Kek


İpeksi Mutfak
Limonlu Kek
İpeksi Mutfak
Limonlu Kek

Merhabalar, limonlu olan her şeyi çok beğendiğimi kaç milyon kez anlattım gerçekten hatırlamıyorum ;) Evet bugün de harika ve limon aroması ile iç ferahlatan pratik bir kek tarifi ile sizlerleyim.. Ben bugün tarifi baton kek kalıbında yaptım ve tarifinde olmamasına rağmen harcın bir kısmına kakao ekleyip hem görsel olarak hem de tat olarak biraz daha zenginleştirdim keki.
Böylece pişen kekimi kestiğimde tıpkı hazır market keklerindeki gibi bir görsel elde ettim, bakalım sizler de beğenecek misiniz ? ;)

O halde tarife geçelim;
İpeksi Mutfak
Limonlu Kek
İpeksi Mutfak
Limonlu Kek


Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 1,5 çay bardağı süt
  • 1,5 çay bardağı sıvı yağ
  • 3 çay bardağı toz şeker
  • 6 çay bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 adet limon kabuğu rendesi
  • 2-3 yemek kaşığı kakao
İpeksi Mutfak
Limonlu Kek

İpeksi Mutfak
Limonlu Kek


Hazırlanışı

Uygun bir kapta yumurta ve şekeri köpük köpük olup beyazlaşana dek mikserle çırpın, diğer malzemeleri de ilave ederek çırpma işlemine devam edin (kakao hariç) ve hazır olan kek harcından küçük bir kase kadar ayırıp içine 2-3 yemek kaşığı kadar kakao ekleyin (buradaki  kakaolu harç için ölçüyü siz belirleyin).
Kalan harcı ikiye ayırın yarısını yağlanmış kek kalıbına boşaltın daha sonra orta kata kakaolu karışımı gezdirin ve son kat için kalan harcı dökün. 160 derece önceden ısıtılmış fırına verin, kekin üzeri piştiğinde kürdan testi ile kontrol edin, eğer kürdan temiz çıkıyorsa keki fırından alın.
Soğuyan keki dilimleyin ve üzerine pudra şekeri serpip, limon dilimleri ile dilediğiniz gibi süsleyin
Şimdiden deneyen herkese afiyet olsun❤

İpeksi Mutfak
Limonlu Kek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder