Translate

3 Mayıs 2017 Çarşamba

Tereyağlı Kadayıflı Baklava




İpeksi Mutfak
Kadayıflı Baklava

İpeksi Mutfak
Tereyağlı Kadayıflı Baklava


İpeksi Mutfak
Kadayıflı Baklava


Merhaba Canlar, uzun zamandır paylaşım yapamadım farkındayım  aslında yüzlerce tarif yaptığım halde sırf yazma işlemine vakit bulamadığım için paylaşamadım.. bugün telafi günü olsun ;) Şimdi sizlerle öyle bir baklava tarifi paylaşıyorum ki yapıp yemeyen hayatının hatasını yapar. Kendimce deneyerek yorumladığım ve en güzel şekilde tutturabileceğinizi düşündüğüm (püf noktalarından dolayı) bu harika baklava tarifi Gazi Burma baklavalarını aratmayacak emin olabilirsiniz! Hatta içerisindeki kadayıfla birlikte bütün meşhur baklavacıların pabucunu dama attıracak cinsten bir tatlı.

Ben bu tarifi sıklıkla yaparım Ramazan aylarında, bayramlarda vs. ve yiyenin parmaksız kaldığı ender tatlılardan biridir. Tabiiki çok güzel yufka açıyorum fakat zaman artık herzamankinden daha kısa ve çok değerli ayrıca çalışanları da düşünerekten hazır baklavalık yufka kullandım bu tarifte.

Dilerseniz artık tarifimize geçelim.

Malzemeler (1 tepsi için):
  • Hazır baklavalık yufka ( 1 paketten birkaç tepsi yapılabilir.)
  • 300-400 gr taze kadayıf
  • 1,5 paket tereyağı (250 gr +125 gr)
  • Çekilmiş fındık (tarifinde ceviz yazıyor ama ben fındığı daha çok yakıştırıyorum.)
Şerbeti İçin;
  • 4 su bardağı toz şeker
  • 5 su bardağı su
  • Birkaç damla limon suyu
Üzeri için;
  • Çekilmiş Antep fıstığı


    
    İpeksi Mutfak
    Kadayıflı Baklava
İpeksi Mutfak
Kadayıflı Baklava

Not:Görsellere tıklayarak büyütebilirsiniz. 
Hazırlanışı

Şerbeti için şeker ve suyu uygun bir tencereye alın, şekerler eridikten 5 dk sonra birkaç damla limon suyu sıkın ve kaynamaya bırakın, kaynadıktan 5-10 dk sonra kontrol edin hafif ağdalaşmış ise altını kapatın.
Yarım paket tereyağını küçük bir tavada yakmadan sadece eritin ve kadayıfları bu yağ ile harmanlayın, her yerinin yağa değmesine dikkat edin.(Kadayıfları elinizle yavaşça açın komple bölük pörçük yapmayın)
Hatta bu işlemi ben azar  azar yapıyorum biraz kadayıf 2-3 yemek kaşığı erimiş tereyağı vs. şeklinde daha rahat oluyor, yufkaları sardıkça işlemi tekrarlıyorum.
Bir tane baklava yufkasını tezgaha serin ve fırça yardımı ile hafifçe eritilmiş tereyağı ile yağlayın daha sonra tereyağı ile hafifçe harmanlanan kadayıfı kısa kenarına bir parça şekildeki gibi koyun ve üzerine yine aynı şekilde çekilmiş fındık koyarak rulo şeklinde sarın ve  yağlanmış dikdörtgen  borcama yerleştirin. Bu şekilde borcam dolana kadar aynı işlemi uygulayın.
Not; Çekilmiş fındık un gibi olmayacak! çok da büyük parçalar halinde olmayacak ayrıca hazır fındık içi almanızı tavsiye ederim çünkü kabuklu fındık ayıklansa dahi kahverengi tabaka fırında yanacak ve hem tat olarak acı hem de görsel açıdan siyahlanma olacaktır.
Sarma işlemi bittikten sonra baklavayı 2 parmak kalınlığında dikkatli bir şekilde kesin.(görseldeki gibi) Ben bu işlemi yaparken uygun bir bıçakla kesip 2 kez üzerinden geçiyorum ki hem servis yaparken rahat ayrılsın hem de şerbeti daha iyi çeksin diye çünkü kadayıftan dolayı kesim biraz  zorlaşıyor.
Kesme işleminden sonra geriye kalan 1 paket tereyağı yakmadan eritilir ve kesilen baklavanın her yerine eşit gelecek şekilde üzerine dökülür ve fırça yardımıyla son dokunuşlar yapılır.

Ve 185 derecede fırının orta katına konularak pembeleşmesi beklenir daha sonra en alt kata hatta tabana konularak altının da pişmesi sağlanır, altı pişerken üstü de istenilen şekilde kızarmış olacaktır.(Ben böyle yapıyorum çünkü borcamdan dolayı altı pişmiyor) Yaklaşık 30-35 dk yeterlidir. Bu esnada şerbetin tekrar altı yakılır ve iyice ısıtılır hatta kaynama noktasına getirilip altı söndürülür ve ilk sıcaklığı çıkana kadar altı ve üstü istediğimiz şekilde kızaran baklava fırından alınır.
Burada ikisinin de sıcak olması gerekiyor şerbet baklava ile buluşunca baklavaların dans etmesi gerekiyor.
Not; Normalde tatlılarda biri sıcak diğeri soğuk olur ama bu istisna ve şerbet ılık dahi olsa istenilen sonuç alınmaz hatta tarifte şerbet soğuk tatlı sıcak isteniyor ancak ben bu tatlıyı defalarca yapan biri olarak şerbeti ısıtıp ilk sıcaklığı çıktığında yani şerbet ılıktan biraz daha sıcakken ve baklavam fırından çıkar çıkmaz şerbeti döküyorum, siz de her tarafına eşit uygulamaya dikkat edin ve kesinlikle işlem bittikten sonra sıcak fırına koyup orda bekletmeyin ki üzeri yumuşamasın! oda sıcaklığında bekletin şerbetin çekmesini.. dışı çıtır içi yumuşak muazzam bir lezzet olacaktır bütün püf noktaları dikkatlice uygularsanız.👌

Ayrıca baklavanın altının çok iyi pişmesi gerekmektedir aksi taktirde şerbet verildikten sonra hamur olur! Hatta sırf baklava için satılan alüminyum tepsiler bu tatlı için oldukça uygundur, ben de en kısa zamanda temin edeceğim inşallah.

İpeksi Mutfak
Kadayıflı Baklava

Son olarak birkaç saat sonra Antep fıstığı ile servis edebilirsiniz, şimdiden deneyenlere afiyet olsun 💜




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder