Translate

31 Mayıs 2017 Çarşamba

Zeytinli Açma (Tel Tel Pastane Açması)



İpeksi Mutfak
Zeytinli Açma

İpeksi Mutfak
Zeytinli Açma
 

Son zamanlarda mutfaktan çıkamaz oldum, o kadar çok tarif  denemeleri yapıp öyle lezzetler ortaya koydum ki anlatamam;)  Hatta çoğunun fotoğrafını çekemeden bir kuş misali uçup gittiler (evdekiler sağolsun). Bazılarının ise fotoğraflarını çekmiş olsam da sizler de takdir edersiniz ki editleme işlemleri çok uzun sürüyor..ben ise sizlere her aşamasını göstermek istiyorum. Hâl böyle olunca da işlem bihayli uzun sürüyor. Bence tabii ki işin en zevkli kısmı yeni şeyler denemek, sürekli mutfakta vakit geçirip harika lezzetler ortaya koymak.. evet en zevkli ve basit kısmı bence bu ;) sonrasında yok efendim bir tarifin en az 100 kare fotoğrafını çek yok öyle olmadı hadi birde böyle çek.. yok efendim bide şöyle sunum yapayım derken fotoğraf çekimi tarifin yapılışından çok daha uzun sürüyor.. Eeee tam fotoğraflama işlemi bitti hadi bakalım edit işlemlerine;) yok imzamı atayım, yok her aşamasını takipçilerime göstereyim derken ooohooo roman yaz daha iyi.. Gerçekten çocukluğumdan beri mutfağı çok severim ama "blogger" olduktan sonra hakikaten bu işi hakkıyla yapanların önünde saygıyla eğilir oldum. Neyse bugün böyle bir içimi dökesim geldi;) Artık süper bir açma  tarifim var onu paylaşayım sizlerle.. ben zeytinli yaptım ve zeytin ezmemi de  kendim yaptım, hazır satılanlara güvenemiyorum ucuz ama hem katkı maddesi çok hem boya kattıklarını düşünüyorum hem de tadı hiç güzel değil.. ben güvendiğim yerden aldığım mis gibi zeytinlerden elde ettim ezmemi.. tarifini aşağıda verdim sizler isterseniz benim gibi yaparsınız, ister hazır kullanırsınız ya da Nutellalı, peynirli vs. yapabilirsiniz, tercih sizin❤

Eee haydi ;)


İpeksi Mutfak
Zeytinli Açma
İpeksi Mutfak
Zeytinli Açma

Malzemeler

Hamuru İçin;
  • 2 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket yaş maya
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • Yarım tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 5 su bardağı)
Arasına Sürmek İçin;
  • Zeytin ezmesi
  • Tereyağı
Üzeri İçin;
  • 2 adet yumurta sarısı


HAZIRLANIŞI

Zeytin Ezmesi Yapılışı;

Zeytin Ezmesi



Ben 400-500 gr kadar zeytinin tek tek çekirdeklerini elimle çıkarıp rondoya atıp yaklaşık 2 yemek kaşığı sıvıyağ ekleyip bir güzel çektim. Bu aşamada istediğiniz inceliği yakalamak için daha sonra blender ile pres yapabilirsiniz. Ben öyle yaptım iki aşamalı oldu ama şekilde gördüğünüz gibi harika bir zeytin ezmesi elde ettim. Kesinlikle tavsiye ederim.

Hamurun yapılışı;

İpeksi Mutfak
Zeytinli Açma


Süt ile maya eritilir. Üzerine diğer hamur malzemeleri eklenir, daha sonra azar azar un eklenerek pürüzsüz bir hamur elde edilir. Üzeri bir bez ile örtülerek 1 saat kadar dinlendirilir ve mayasının gelmesi beklenir. Dinlenen hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparılarak ince bir şekilde açılır. Açılan hamur üzerine az miktarda yaklaşık 1 çay kaşığı tereyağı sürülür (oda sıcaklığında ya da eritilmiş soğumuş olabilir). Açılan hamurun her tarafına bolca zeytin ezmesi sürülerek rulo yapılır ve uçları birleştirilir şekildeki gibi. Hamur fırına girince şişeceği için az miktarda zeytin ezmesi koyduğunuzda zeytin tadını az hissedersiniz en azından kalın bir tabaka halinde olmasa bile açılan hamurun her tarafına zeytin ezmesi sürün elinizle.(Ben öyle yaptım.)
Hamurlar dinlendikçe açılması çok daha kolay olacaktır. Diğer hamur parçalarını da aynı şekilde hazırlayarak yağlanmış fırın tepsisine dizin. Üzerlerine bolca yumurta sarısı sürün, isteğe bağlı olarak çörek otu ya da susam vs. kullanabilirsiniz. Tepside 5 dakika daha dinlendirilen açmalar önceden ısıtılmış 200-250 derece  fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirilir.
Enfes bir açma tarifi, mutlaka denemenizi öneririm.
Herkese Afiyet olsun.

İpeksi Mutfak
Zeytinli Açma
 
İpeksi Mutfak
Zeytinli Açma




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder